Een man staat in een woonwijk. In beeld staat de tekst Utrecht heeft jou nodig.

Business Controller Ruimte

Business Controller Ruimte

  • wo
  • 36 uur
  • 5008 - € 6777
  • Solliciteer vóór 27 mei 2024

Utrecht heeft jou nodig! Dit is waarom jij als business controller bij de gemeente Utrecht wil werken:

  • Jij gaat aan de slag met maatschappelijk relevante vraagstukken zoals de woningbouw en het verduurzamen van Utrecht; 

  • Jouw werk doet ertoe. Je werkt aan activiteiten met grote financiële impact; 

  • Jij komt te werken in een team met collega's met veel expertises. 

Als business controller adviseer jij de directie en management van Ruimte over strategische besluiten. Je beoordeelt de bestuursadviezen op integraliteit en financiële haalbaarheid; dit doe je op de thema's waarbij je bent betrokken. Voorbeelden van thema's zijn zoals mobiliteit, energietransitie, gezond leefklimaat en de omgevingswet. In deze inhoudelijke rol vertaal jij financieel analytisch werk naar een helder advies.

Concreet bestaan jouw werkzaamheden uit: 

  • Jij geeft proactief en helder advies aan management en bestuur. Hierbij zoek jij voortdurend de verbinding met de business en met andere organisatieonderdelen; 

  • Je adviseert niet alle over geld, ook over effectiviteit van bereiken van onze doelstellingen. Op deze manier werk jij mee aan het opstellen van de Planning & Control producten; 

  • Vanuit jouw helikopterview leg jij verbindingen tussen afdelingen en met ontwikkelingen van andere onderdelen; 

  • Jij geeft gevraagd en ongevraagd advies en beoordeelt begroting, prognose en verantwoording op juistheid en haalbaarheid. 

Zoals hierboven beschreven kun jij aan de slag met veel maatschappelijk relevante thema's. Op basis van jouw interesse, kennis en kunde kijken wij samen welk thema bij je past.

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij het team business control bij het organisatieonderdeel Ruimte. Dit is een team dat rechtstreeks onder de directeur Ruimte valt. Het team werkt in een plezierige informele werksfeer. Het team bestaat uit enthousiaste collega’s die altijd klaarstaan om met je te sparren over het werk. 

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Bij de gemeente Utrecht vinden wij het belangrijk dat jij jezelf kan zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Voor deze vacature is het belangrijk dat jij gemakkelijk schakelt tussen verschillende gesprekspartners zoals de managers, concern financiën, beleidsadviseurs, vakspecialisten en de accountant. In deze gesprekken sta jij stevig in je schoenen. Je brengt en houdt overzicht in een omgeving die continu in beweging is. Dit doe jij door gestructureerd hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden.

Daarnaast vinden wij het belangrijk om in jouw cv het volgende terug te zien:

  • Wo werk- en denkniveau;

  • Relevante werkervaring in een controlfunctie;

  • Kennis van gemeentelijk financiën is een pre, net als kennis van het ruimtelijk domein of vastgoedontwikkeling. Heb je deze kennis nog niet? Dan kun je het in ieder geval je snel eigen maken.

Bij ons ga je werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad. Dit alles gebeurt op ons stadskantoor met uitzicht over de stad waar jij voor werkt.

Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod: 

  • Een werkweek van minimaal 32 en maximaal 36 uur met een bruto maandsalaris tussen de € 4.211,- en € 6.777,- op basis van 36 uur (schaal 11 of 12). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring; 

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de duur van een jaar, met de intentie tot een omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd; 

  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren. De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05% van je salaris; 

  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, diverse cursussen en trainingen. Je krijg onbeperkt toegang tot GoodHabitz

  • Jouw thuisbasis is het stadskantoor van de gemeente Utrecht, het best bereikbare kantoor van Nederland, waar we waarde hechten aan zowel professionele als persoonlijke behoeften en overtuigingen. Op het stadskantoor vind je onder andere meerdere kolfruimtes en een stilteruimte voor iedereen die zijn of haar geloof wil belijden, of voor wie zich even terug wil trekken. Daarnaast bieden we ondersteuning voor jouw professionele behoeften, ook als je thuis werkt. Dit doen we met bijvoorbeeld een goed uitgeruste thuiswerkplek in bruikleen, zodat je ook vanuit huis optimaal kunt werken; 

  • Bekijk hier de infographic over onze arbeidsvoorwaarden. Voor de volledige beschrijving van alle overige arbeidsvoorwaarden, ga naar deze pagina.

Enthousiast geworden om als business controller aan de slag te gaan voor de gemeente Utrecht, solliciteer dan direct maar uiterlijk op zondag 26 mei.

Wil je eerst meer informatie over de inhoud van de vacature of ben je nieuwsgierig naar hoe deze baan er in de praktijk uitziet? Je kunt je inhoudelijke vragen stellen én je sollicitatie richten aan Onno Nieboer, Manager Business Control, te bereiken via tel. 06 – 42 05 84 25. Voor alle vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met Axel Overmeen, Corporate Recruiter, 06 – 28 82 65 20. Krijg je geen gehoor, stuur dan een appje!

Kom je op gesprek, dan maken we hierbij gebruik van een lijst met vaste (gestandaardiseerde) vragen. Aan alle kandidaten stellen we dezelfde vragen. Zo kunnen we de resultaten eerlijker vergelijken en krijgt iedereen een gelijke kans.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Met deze vacature werven wij zelf onze nieuwe collega. Commerciële telefoontjes van bemiddelingsbureaus hebben daarom geen zin. Klik hier om in te schrijven in ons Marktplein inhuur voor onze inhuuropdrachten.




Heb je vragen?

Neem dan contact op met

Axel Overmeen

0628826520


Jouw sollicitatieprocedure

Je solliciteert

Je solliciteert

Eerste contact

Eerste contact

Kennismaken

Kennismaken

Vervolggesprek

Vervolggesprek

Welkom bij Utrecht

Welkom bij Utrecht

Uitgelichte vacatures