Annejon staat aan het begin van de Voorstraat in Utrecht

Financieel adviseur Annejon

De ambitie en gedrevenheid op inhoudelijke onderwerpen is inspirerend.”

Haar reis naar gemeente Utrecht? Die begon voor Annejon in de cultuursector. Na het afronden van haar studie film-, televisie en theaterwetenschappen werkte Annejon samen met kunstenaars en was ze betrokken bij onder andere de organisatie van festivals. Als zzp’er had Annejon veel contact met cultuurorganisaties en zo groeide haar interesse in de financiële kant van bedrijfsvoering. Het leidde tot een nieuwe baan, als financieel adviseur bij de afdeling Ruimte van de gemeente Utrecht. In Utrecht combineert Annejon nu haar opgedane financiële kennis met haar kennis van maatschappelijk thema’s. “Een baan met uitdaging én verantwoordelijkheid.”

“Tijdens het sollicitatieproces ging ik verkennend de gesprekken in. Ik voelde me op mijn gemak en we bespraken interessante onderwerpen. Toen ik een tijdje later startte was er een fijn centraal onboardingsprogramma waarin je in een paar dagen leert hoe de gemeentelijke organisatie in elkaar zit. Omdat ik nog niet eerder bij een gemeente had gewerkt was het fijn om daarin meegenomen te worden. Hierdoor krijg je een beter beeld van de bestuurlijke omgeving en waar de gemeente zich allemaal mee bezighoudt .”

Inhoud aan cijfers verbinden

“Als financieel adviseur bij Ruimte ben ik verantwoordelijk voor het geven van financieel advies bij uiteenlopende projecten. Dit houdt in dat ik begrotingen beoordeel, maandrapportages analyseer en projectleiders adviseer over prognoses, budgetten en subsidies. Een veelzijdige rol waarin je zowel de cijfers als de inhoud van projecten moet begrijpen en vertalen. Een typische werkdag? Die begint met het doornemen van de maandrapportages en het controleren van financiële afwijkingen. Vervolgens bespreek ik de voortgang van de projecten met projectmanagers en analyseer ik budgetten, kostenramingen en risico’s. Ik werk nu bijvoorbeeld mee aan 25 projecten waarbij elk project in een andere fase zit. Dit maakt het werk afwisselend en nooit saai. Wat ik daarnaast fijn vind, is de vrijheid die ik heb om mijn werkzaamheden zelf in te plannen. Hierdoor kan ik mijn tijd effectief indelen. Die flexibiliteit en dat vertrouwen krijg je bij Utrecht.”

Duurzame mobiliteit

“Binnen het organisatieonderdeel Ruimte werken we aan verschillende opgaven. Ik ben vanuit team financiën verbonden aan de opgave duurzame mobiliteit, waar ik meewerk aan het deelprogramma ‘fiets en voetganger’. Dit programma omvat verschillende projecten die erop gericht zijn om de veiligheid, toegankelijkheid en duurzaamheid van fietspaden en wandelroutes te verbeteren. Een voorbeeld hiervan zijn de doorfietsroutes waar we aan werken. Hierbij kijken we naar aanleg van nieuwe fietspaden en het verbeteren van bestaande routes. Door betrokken te zijn bij dit programma, zie ik concreet hoe ons werk het leven van de bewoners en bezoekers van Utrecht verbetert. Het is motiverend om te weten dat de projecten waaraan ik werk uiteindelijk bijdragen aan een duurzamere en gebruiksvriendelijkere stad. Ook hebben we binnen ons eigen team financiën nog veel ambities waar we de aankomende tijd aan gaan werken. Ik kijk ernaar uit om hiermee aan de slag te gaan.”

Wil je net als Annejon bijdragen aan een gezonde financiële toekomst voor de gemeente Utrecht? Zet jouw talent in, we hebben je nodig. Bekijk hieronder de actuele financiële vacatures.

Uitgelichte finance vacatures

Manager Business Control

Ben jij in staat om op de complexe context te reflecteren en de juiste oplossingen te vinden?

  • wo
  • 36 uur
  • 5965 - € 8123
  • Solliciteer vóór 28 oktober 2024
Bekijk vacature

Senior Financieel Controller

Als senior financial controller help jij mee om Utrecht te laten groeien!

  • hbo, wo
  • 32 - 36 uur
  • 4667 - € 6465
  • Solliciteer vóór 28 oktober 2024
Bekijk vacature