Vier collega's wandelen over de moreelsebrug, met op de achtergrond het stadskantoor en Utrecht Centraal Station. In beeld staat de tekst Utrecht heeft jou nodig.

Veelgestelde vragen Marktplein

1. Hoe lang duurt het voordat mijn aanmelding is toegelaten?

De wettelijke termijn voor de beoordeling van je aanmelding bedraagt 10 kalenderdagen. We streven ernaar dit sneller te doen en zien in de realiteit dat we binnen 4 werkdagen al reageren. Heeft je aanmelding spoed? Neem dan na het indienen van alle stukken contact op met de inhuurdesk via inhuurdesk@utrecht.nl of bel 030-2861175.

2. Ik heb een account in Mercell aangemaakt, is dat voldoende?

Alleen een account aanmaken is helaas niet voldoende. Je kunt je na het aanmaken van het account aanmelden op het marktplein van gemeente Utrecht via deze link, door op ‘deelnemen’ te klikken en alle stappen te doorlopen.

3. Ik zie bij mijn aanmelding ‘disqualified’ staan. Hoe kan ik inzien waarop mijn aanmelding is afgewezen?

klik dan op ‘aanmelding bekijken’ in de afwijzingsmail. Het scherm opent in Mercell. Scroll dan in je aanmelding naar beneden. Klik links op ‘Goedkeuring aanmeldingen’, rechts zie je dan bij de betreffende Knock Out een vak met ‘Toelichting inkoper’. Hier vind je de reden(en) van afwijzing, zoals een vergeten handtekening, ontbrekende informatie, verkeerd geüploade documenten, of niet beantwoorde vragen. Bij meerdere Knock Outs (KO’s) zie je meerdere tekstvakken.

4. Aanmelding ‘disqualified’, hoe pas ik mijn aanmelding aan?

Om je aanmelding aan te passen doe je het volgende: Op het tabblad ‘Goedkeuring aanmeldingen’ kun je de knop ‘herroepen’ of ‘recall’ vinden. Hiermee trek je je aanmelding terug. Hiermee verwijder je je account niet, maar kun je jouw aanmelding herstellen en opnieuw indienen. De gemeente zal je aanmelding opnieuw beoordelen binnen 10 kalenderdagen.

5. Waarom ontvang ik zoveel berichten uit het systeem van Mercell?

Je ontvangt berichten via het systeem over het volgende:

  • nieuwe gepubliceerde tenders in de categorie(ën) die je hebt aangevinkt;
  • vragen over gepubliceerde tenders in de vraag/antwoord module van het Marktplein;
  • reacties vanuit een tender zoals een status update, afwijzing of een gunning;
  • reacties op die je zelf in het systeem doet.

6. Kan je een categorie voor mij verwijderen/toevoegen aan mijn aanmelding?

Je kunt categorieën toevoegen en verwijderen als je je aanmelding herroept. Op het tabblad ‘Goedkeuring aanmeldingen’ kun je de knop ‘herroepen’ of ‘recall’ vinden. Hiermee trek je je aanmelding terug. Hiermee verwijder je je account niet, maar kun je een categorie toevoegen of verwijderen. De gemeente zal je aanmelding opnieuw beoordelen binnen 10 dagen.

7. Ik zie het Uniform Europees aanbestedingsdocument afwisselend in het Engels en Nederlands, hoe komt dit?

Dit heeft te maken met de taal-instellingen van jouw device.

8. Wat moet ik doen als ik het in te vullen formulier niet kan downloaden?

Voor assistentie hierbij kun je contact opnemen met de helpdesk van Mercell.

Je kunt een e-mail sturen naar support-nl@mercell.com of bellen naar 085-0014593.

9. Ik wil graag de huidige UEA waar de handtekening op ontbreekt verwijderen en een nieuwe invullen/uploaden. Maar ik zie die mogelijkheid niet. Hoe werkt dat?

Als je je aanmelding al hebt ingediend, gebruik dan ‘aanmelding herroepen’ om het document te verwijderen en een nieuwe versie te uploaden. Neem zo nodig contact op met de helpdesk van Mercell. Stuur een e-mail naar: support-nl@mercell.com of bel naar: 085-0014593.

10. Ik heb geen printer en daarom is het lastig een natte handtekening te verkrijgen. Volstaat een digitale handtekening?

Ja, een digitale handtekening is ook toegestaan, klik hier (PDF 181KB) voor de handleiding digitale handtekening.

11. Aanmelding toegelaten tot het Marktplein, waarom zie ik geen gepubliceerde tenders in de door mij aangevinkte categorie(ën)?

Na toelating tot het Marktplein Eerder gepubliceerde tenders, van voor jouw toelating, zijn niet zichtbaar.

12. Ik wil me juist inschrijven op een tender die gepubliceerd is voordat ik ben toegelaten tot het Marktplein. Is dit mogelijk?

De aanbestedingswet schrijft voor dat iedere aanbieder evenveel tijd moet hebben om mee te doen aan een aanbesteding. Wanneer je de gemeente verzoekt om toegelaten te worden kan dat, maar je kiest er dan voor om minder tijd te hebben voor de betreffende aanbesteding. Voor toelating neem je contact op met de inhuurdesk van gemeente Utrecht op telefoonnummer 030-2861175 of via inhuurdesk@utrecht.nl. Vermeld hierbij de naam en/of het nummer van de specifieke tender.

13. Kan er afgeweken worden van Artikel 8 Overname Personeel in de Modelovereenkomst Detachering?

Bij de aanmelding voor het Marktplein van gemeente Utrecht kan er geen aanpassing gemaakt worden in de Modelovereenkomst. Neem contact met ons op door te mailen naar inhuurdesk@utrecht.nl wanneer er sprake is van een uitzonderlijke situatie bij het indienen van een offerte op een gepubliceerde tender.

14. Hoe gaat gemeente Utrecht om met de beperking van aansprakelijkheid in de Algemene Voorwaarden?

Wij vinden dat de dekkingsgraad hoger moet zijn dan de opdrachtwaarde, aangezien mogelijke schade vaak groter is dan deze waarde. Meer informatie hierover staat beschreven in artikel 10 lid 3 van de Algemene Voorwaarden.

15. Ik heb een opdracht en ben even niet beschikbaar. Kan ik mijn aanmelding pauzeren?

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt je aanmelding herroepen en later opnieuw indienen wanneer je weer beschikbaar bent voor nieuwe opdrachten. Houd er dan wel rekening mee dat de beoordelingstermijn van 10 kalenderdagen opnieuw ingaat.

Contact

Technische vragen

Neem contact op met Mercell Support via de onderstaande contactgegevens:

E-mail naar: support-nl@mercell.com of bel naar: 085-0014593

Vragen over inschrijven op het Marktplein

Bekijk het instructiedocument (pdf, xx MB)

 

Vragen over gepubliceerde tenders

Wanneer je vragen hebt over een gepubliceerde tender, kun je gebruik maken van de vraag en antwoord module. Hier vind je ook de eerder gestelde vragen van andere leveranciers en de antwoorden van de gemeente Utrecht.

Alle andere vragen

Neem contact op met de Inhuurdesk van gemeente Utrecht: via inhuurdesk@utrecht.nl of bel 030-2861175.